Malý opravník omylů...

09.01.2015 16:00

Ke své hrůze občas zjišťuji, že jsem se ve svých článcích, knížkách nebo televizních vystoupeních dopustil omylu, ať už bezděčným přeřeknutím (nejzrádnější jsou podobně znějící názvy!) nebo převzetím chybného údaje. Rozhodl jsem se, že pokud na tyto nechtěné chyby přijdu, nebo mě na ně laskaví čtenáři upozorní, budu je zde průběžně opravovat. Tak například v dokumentu "Zázračné pražské studánky" jsem v zápalu vyprávění řekl, že na vrcholu Chuchelského háje postavil uzdravený polský šlechtic z vděčnosti kostel sv. Jana Křtitele, ačkoliv vím, že je to kostel sv. Jana Nepomuckého. Všiml jsem si toho, bohužel, až při vysílání. Právě tak jsem v reportáží pro TV Prima zmínil, že při pohledu od klobuckého menhiru slunce 30. dubna zapadá za Řípem, což je nesmysl, protože ono tam vychází. Také ve filmu  našeho studia J.O.P. "Poklad kněžny Tety" řeknu v jednu chvíli o tetínském kostelíku sv. Jana Nepomuckého, že je to kostel sv. Jana Křtitele (zřejmě mám toho Křtitele raději :-) )

 A co najdeme v mých knihách? V románu "Past na královnu" si, prosím, na straně 81 v duchu škrtněte, že Anna Falcká byla matkou krále Václava IV., není to pravda, i když ten prostý kupecký synek z Landshutu, co to vypráví, mohl být chybně informován :-)

V mém nejnovějším románu "1848 - rok hrdinů, milenců a zrádců" si nalistujte stranu 262. Chlapec Bedřich Smetana nepřišel ke svému osudnému zranění na břehu rybníka v Litomyšli, jak zde vypráví, ale v jejich pozdějším bydlišti, u rybníka Vajgaru v Jindřichově Hradci. 

 Tenhle prostor nechám otevřený pro další opravy...

V knize "Podbrdskou krajinou Rokycanska a Zbirožska" na str. 49 - unikátní zkamenělina graptolita nebyla nazvána podle městečka Holubic, jak je zde z tajemných důvodů uvedeno :-) , ale samozřejmě podle nedalekého HOLOUBKOVA!

V historickém románu "Ďábel na řetězu" na str. 27 zmiňuje Drslav (budoucí mnich Prokop), že se k vládě dere mimo jiné i "zbabělý a nespolehlivý Jaroslav" Samozřejmě, že má na mysli Přemyslovce Jaromíra!

V témže románu se Kapitola 10 (str. 54) má odehrávat v klášteře v Břevnově koncem listopadu 1003 - a nikoliv v srpnu, jak je zde uvedeno. V srpnu by ještě Slavníkovec Soběslav nemohl hovořit o zavraždění pěti mnichů v Kaziměři, protože k té události došlo až 10. listopadu.

Další z omylů na něj jsem byl upozorněn: V knize "Podbrdskou krajinou Rokycanska a Zbirožska" je na staré fotografii na str. 183 kaplička a chalupy v Chotětíně, nikoliv v Drahoňově Újezdě, jak hlásá popiska. A na str. 180 zmiňovaná rekreační chata v Chotětíně, o níž se předpokládalo, že je na místě zaniklé tvrze, nepatřila panu Benešovi, to jsem byl mylně informován :-(. Chatu postavil pan Zdeněk Hříbal!

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode