SEKTA LABYRINT

13.12.2008 21:23

Ne, nenechal jsem se zlákat nějakými fanatiky, vykřikujícími na nárožích, že přinášejí spásu světu! Polapily mě však webové stránky mladého spisovatele Pavla Renčína, na něž jsem už skoro před rokem víceméně náhodně zabrousil. Našel jsem tam zajímavý interaktivní román, psaný na pokračování. Sleduje osudy několika obyčejných pražských lidiček, unesených kýmsi neznámým a uvězněných v kanálech pod Prahou, kde ke svému úžasu narážejí na neskutečné, pohádkové tvory a podivný, těm nahoře zcela neznámý svět. Nejzajímavější ovšem bylo, že ke každé zveřejněné kapitole se čtenáři mohli vyjadřovat ve svých komentářích - a nejen to! Mohli svými názory ovlivňovat další průběh děje, hlasovat v anketách, vymýšlet novou postavu, kterou, kolektivně vybranou, autor skutečně použil. Projekt nabral takovovou dimenzi, že se na něj začala nabalovat spousta dalších aktivit, například Čtenářská dílna, kde jsou průběžně hodnoceny literární pokusy čtenářů (a jsou tu ke čtení skutečné skvosty, žádné diletantské grafomanské výplody!) nebo Metalová opera, kterou jsem téměř bezděky vyprovokoval, když se stal jednou z postav přívrženec metalu a já si vzpomněl na své dávné textařské časy, zaveršoval jsem si a složil hymnu Labyrintu, která se natolik zalíbila, že se toho chopili jiní, hudebně talentovaní, například skvělá dívka z nickem Metalyza, a projekt se úspěšně rozvíjí, doufejme, že ke zdárnému konci nějakého veřejného představení či nahrávky. V listopadu byl celý příběh zakončen na speciálním Labyrintconu, který Pavel Renčín svolal do jedné útulné pražské hospůdky, kde se objevili u různí hosté, např. autorka drsných fantasy románů Petra Neomillnerová či šéfredaktor časopisu Pevnost Tomáš Němec.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode