Zajímavé názory ze čtenářských blogů na román Vřeteno osudu

08.12.2015 22:47

Čtenářka Zuzana Ouhrabková napsala na stránce "Literární snobi" moc pěknou recenzi.

Ani nevím, proč jsem ten ebook přihodila do košíku. Otomara Dvořáka mám zafixovaného jako autora záhadologických knížek. A teda obálka a podtitul na mně působí jako mix červené knihovny a historické detektivky.

Ale Vřeteno osudu je plnohodnotný, klasický, historický román. Hlavní hrdina prochází vývojem a nemáte problém ho vnímat jako plnokrevnou osobu (pokud jste trošku moc zodpovědní a úzkostní, tak ani nebudete mít problém se ztotožněním se). Četbou se zpřítomní a zlidští historické postavy a události. Jazyk románu je tak akorát vybalancovaný, aby na vás nečíhal ani jeden ošklivý anachronismus, vzbuzovalo to lehký dojem obrozenecké doby, ale ne na úkor čitelnosti. Román je psán v ich formě a vypráví se lineráně, od dětství. Bez experimentů, komických vložek a podobných ornamentů.
Pokud vás ve škole národní obrození nudilo, tak si rozhodně Dvořákovu knihu přečtěte, velikáni z dějin se vám promění v postavy z masa a kostí a vývoj od Metternichovského k Bachoskému absolutismu, s katarzí roku 1848, přestane být suchopárnou látkou a stane se vcelku dost mrazivým příběhem. Až zpětně chápu, proč bylo tohle období tak blízké disidentům ze 70. a 80. let.
Po dočtení jsem si znovu otevřela Kytici (s úryvky z různých Erbenových básní se potkáte i v textu, úzkostného, citlivého a zodpovědného hlavního hrdinu jeho hororové verše spíš pronásledují, než že by ho líbala můza) a začala jsem hledat, jestli vyšel nějaký výbor z korespondence - ráda bych si přečetla jak psal doopravdy. Výbor z korespondence jsem zatím nenašla, ale nutno naznat, že jsem nehledala pečlivě.i 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode