Co mě inspirovalo k natočení Prokletého lovce

11.12.2018 08:29

Hraný film PROKLETÝ LOVEC, měl premiéru v listopadu v Praze a začátkem prosince v Kublově, tedy v místě, kde jsme ho letos v létě natáčeli.

Příběh našeho filmu trochu vychází ze skutečných událostí. Před mnoha lety, kdy jsem ještě pracoval v redakci časopisu Fantastická fakta, jsem poznal zajímavého člověka; byl to velký znalec horoskopů a výkladů karet, psal nám nějaké články, a časem jsem zjistil, že má zvláštní schopnost; dovede se vciťovat do jiných lidí, dívat se jakoby jejich očima, prožívat jejich pocity a přímo na svém těle cítit jejich bolest… Vyprávěl mi, jak spolupracoval s policií při pátrání po nezvěstném chlapci, a jak měl hned zpočátku téměř jistotu, že ten chlapec je mrtvý, zavražděný a zahrabaný v lese nedaleko silnice. Policie tělo oběti skutečně na tom místě našla. Ne vždycky mu předpověď vyšla, špatně se mu hledaly ženy a vůbec dospělí lidé, vcítit se uměl především do malých chlapců. Nakonec mi prozradil, že i on sám se stal jako dítě obětí násilného činu a to trauma v něm zůstalo po celý zbytek života. Časem se u něj rozvinula duševní choroba, schizofrenie, rozpolcení osobnosti. Skončil dost špatně, ale to už sem nepatří. Tahle zvláštní osoba se stala předlohou pro tajemného Léčitele v mé povídce.

 

 Druhým inspiračním zdrojem jsou pověsti o takzvané divoké honbě. O té se vypráví ve všech oblastech s rozsáhlými lesy. Na Křivoklátsku je to prý přízrak lovem posedlého krále Václava IV., který se žene za zvěří se smečkou pekelně vyjících psů, následován stínovými lovci na koních. Při průjezdu příšerné smečky se strhne vichřice, vítr láme větve i stromy, je slyšet vytí, troubené, bubnování a dusot kopyt. Koho přízraky dostihnou, toho na místě roztrhají.

 Typická strašidelná pověst… Proto mě překvapilo, když mi jeden meteorolog řekl, že zprávy o divoké honbě jsou zcela pravdivé, že tento jev je sice u nás vzácný, ale v Americe, kde se vyskytuje častěji, mu říkají tornádo. Točící se větrný vír běží lesem a smete vše, co se mu připlete do cesty. Dokonce i zmiňované zvukové projevy jsou pro tornádo typické. Ovšem legenda o divoké honbě navazuje až na starogermánské mýty o projížďkách boha Wotana a jeho družiny příšerných psů, kteří prý sbírají po lesích zbloudilé duše zavražděných a řádně nepohřbených lidí.

 Tak, a víc už vám neprozradím…

Televizní premiéru bude mít PROKLETÝ LOVEC na stanici Cs. film v roce 2019.

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode