Další čtenářské hodnocen Ďábla na řetězu

25.06.2013 12:43

 

 Hodnocení čtenářky na stránkách DATABAZE-KNIH.CZ:

Ďábel na řetězu je historický román, který se točí především kolem postavy sv. Prokopa, jenž se nesmazatelně zapsal do českých dějin v období kolem 1. poloviny 11. století. Jako většina knih od Otomara Dvořáka, tak i tato nepostrádá čtivost a je napsána srozumitelným jazykem, který se čte jedním dechem. Díky Prokopovi čtenář pronikne do tehdejšího politického pletichaření a poměrně důvěrně pozná některé panovníky z rodu Přemyslovců, konkrétně tedy Jaromíra, Oldřicha a Břetislava.
Osobně si myslím, že je tato kniha určena spíše těm čtenářům, kteří se nespokojí s jednoduchým historickým příběhem pro pouhé pobavení, ale jde jim naopak o hlubší historický vhled, který je přiměje k zamyšlení. Jsem velmi ráda, že se mi kniha dostala do ruky, konečně mi totiž pomohla udělat si trošku "pořádek" alespoň v některých Přemyslovcích, dříve se mi totiž hodně pletli. Navíc jsem se zase dozvěděla něco víc o české historii, což mi opět potvrdilo, že je v ní neustále co nového objevovat. :)

A ještě jedno, mnohem obsáhlejší hodnocení, které čtenáře blíže seznamuje s výchozí situací románu a hlavním motivem Prokopovy proměny v poustevníka. Přečíst si ho můžete ZDE.

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode