Hrst dojmů z veletrhu SVĚT KNIHY

11.05.2018 23:27

První den - pátek 11. 5. 2018

Knižní veletrh Svět knihy na pražském výstavišti se pěkně rozjíždí, sotva jsem tam vstoupil, dohodl jsem smlouvu s jedním novým nakladatelstvím, potkal jsem Honzu Bauera a než jsem se nadál, ocitli jsme se spolu - tentokrát nejen u fernetu, ale dokonce na bojišti u Lipan! To Maroldovo umění je pořád úžasné i v době digitálních triků… Možná se podivíte, že Marold ještě v nabídce festivalových atrakcí nebyl, ale co zatím není, to může být… Velké věci se chystají, aneb, proč se nesetkávat s autory historických románů přímo na osudném bojišti? Sledujte naše informace a těšte se (alespoň ti z Prahy a okolí) od podzimu chystáme přímo v Maroldově panoramě unikátní akce! 
A sotva jsem vyšel na čerstvý vzduch, popadla mě nějaká slečna sE jmenovkou českého rozhlasu a posadila mě před mikrofon vedle moderátora Rosáka, který mi kladl záludné otázky z oblasti sportu… no, v soutěži jsem nevyhrál, ale dostal jsem cenu útěchy, knížku "Tajný život stromů", zrovna tu, kterou Eva chtěla, abych ji koupil. Z radosti, že jsem ušetřil, jsem si dal pivo a uchvácen experimentální náladou jsem ještě v barmském stánku vyzkoušel kořeněnou dýni v kokosovém mléce s rýží. Byla dobrá.
Když jsem tak šikovně proinvestoval peníze na knihu, dostal jsem knihu další a ještě krásnější, velkou fotografickou publikaci "Zázračné České středohoří" od Jiřího Svobody, autora, fotografa, grafika a majitele studia. Sám kraj prochodil, nafotil, popsal a vydal. Skvostné dílko. A ještě víc mě potěšil, když mi řekl, že je velkým fanouškem našich Magazínů záhad. Rád jsem mu slíbil, že za ním na podzim zajedeme s kamerou a mikrofonem do Českého středohoří, plného úžasných pozůstatků sopek, bizarních skal, vodopádů, kapliček a tajemných míst …
Šel jsem dál od stánku ke stánku a už jsem si musel psát poznámky, abych si pamatoval, co jsem všechno slíbil. Jo, a také mě nadchla Františka Vrbenská, když vyprávěla o třicetileté válce!!! Uf, jsem pěkně urvaný, a zítra ta jízda bude pokračovat! A navíc má být horko!

Druhý den - sobota 12. 5. 2018

Bylo horko, tradiční veletržní koupel v potu, spoustu lidí venku na trávnících, krásné dlouhovlasé holky seděly na zemi a listovaly v knihách, mezi nimi se procházely divoké kachny, prostě idylický sen každého spisovatele... Ještě kdyby tak četly něco ode mne!!! 
Se Zuzanou Koubkovou jsme si dali u stánku pivo a probrali přitom specifický problém, jak rodit dítě za bouřky pod dubem, do kterého bijí blesky...
S Lenkou Rodovou jsme se potkali v sauně značky MOBA, kde mě vyfotila mezi manželkou Evou a mou první oblíbenou... teď jistě s napětím čekáte, co ze mne vypadne, tedy mou první redaktorkou v Euromedii Alenou Jakoubkovou. Šéfredaktorovi MOBY jsem přislíbil, že do konce roku vyřeším Policejní příběh...
Také jsem potkal mezi stánky Luboše Y. Koláčka, který mi představil svou přítelkyni a věnoval mi norkový kožich za hrst vloček... Pokud tu transakci v tom vedru dost dobře nechápete, musím prozradit, že je to název mrazivého románu, který napsala Inna Rottová, snad poslední pamětnice děsivé blokády Leningradu za druhé světové války...
Mé putování labyrintem veletrhu zdárně pokračovalo, milovník Českého středohoří Jiří Svoboda se se mnou nechal vyfotit a věnoval mi další díl své objemné knihy (a způsobil mi tím namožené rameno, jak jsem tu knihu všude vláčel). 
Poseděli jsme s Kelty, zejména s nejvýznačnějším z nich Jardou Mosteckým při křtu nové historické fantasy a šéfredaktor Pevnosti Fajkus na mě od mikrofonu prstem ukázal a prohlásil do sálu, že jsem byl nepochybně pro výtvarníka inspirací pro podobu hlavního zabijáka na obálce! Proti takovému obvinění je těžké se bránit. Křtilo se medovinou a slavnostní fanfáru troubil docela maličký, asi tříletý, ale stylově oblečený Kelt...
A na úplný závěr dnešního veletržního dne se v salonku plném dychtivých budoucích spisovatelů sešla "rada starších", aby udílela moudré rady, které literární agentka Markéta Dočekalová shrnula do poučné knížky "O psaní... aneb16 rozhovorů s úspěšnými literáty". Dokonce byl mezi námi i jeden úspěšný kolega, kanadský spisovatel Denis Theriaut, jehož knihy už vyšly v 17 zemích. Tak to ještě máme co dohánět (Křtilo se opět medovinou, stává se z ní univerzální křticí nápoj, jako důvod bylo uvedeno, že nechlazené šampaňské se v takovémhle vedru nedá pít.) Ovšem horkem zchvácená Hana Marie Körnerová mi dala vypít i svůj kalíšek medoviny, také paní Dočekalová mi přistrčila svůj kalíšek, že nemůže, že je tam autem... Já tam autem naštěstí nebyl, k tramvaji jsem jakžtakž trefil a domů také...
Byl to moc hezký veletržní den

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode