Jak pokračuje práce na novém románu

26.04.2009 23:07

V uplynulém týdnu mě každé ráno budilo slunce, zlatý pruh postupoval po šikmém stropě podkroví a navozoval příjemnou náladu. Vyšel jsem na pavláčku a skrze větve borovice, v níž cvrlikali dychtiví ptáci, jsem zkontroloval, co dělá stádečko daňků na ohrazené pastvině. Jeden statný paroháč už shodil svou lopatkovitou ozdobu. Jsou velice zvědaví, jakmile zjistí mou přítomnost, zvednou hlavy a strnou jako sochy. Tak se chvíli navzájem pozorujeme, dokud je to neomrzí a nezačnou se zase pást. Za loukou, uprostřed níž se z ranní páry vynořuje jako tajemná nevěsta kvetoucí hrušeň, se zdvíhají lesnaté svahy hory boha Velese. Zubatý okraj vrchu rudne ranními červánky; za půl hodiny se nad vrcholy smrků vykulí krvavé slunce.

 Někdy neodolám a vydám se na malou procházku. Ale povinnost mě nutí vrátit se brzy k počítači. Nořím se do konce 14. století, prožívám dětství Sofie Bavorské na lukách u řeky Isaru a její první milostné vzplanutí k romantickému minnesängrovi, ale také příjezd české delegace v čele se svérázným Jírou z Roztok. Dívka z vévodského rodu nemá právo řídit svůj život podle svých citů - jsou tu politické cíle a pragmatické sňatky... Byl bych rád, kdyby se moje "kacířská královna" dynamičností děje přiblížila k nedávno uváděnému televiznímu seriálu Tudorovci, který se mi způsobem zpracování velmi líbil. Můj román "Zpověď kacířské královny" už má třicet stran; hotova je I. část, kterou jsem nazval "Rytířská romance". Druhý část se bude jmenovat "Král v lázni". Spolu s třináctiletou Žofií a jejím strýcem Fridrichem se konečně dostáváme do Čech, kde se setkají s čerstvým vdovcem králem Václavem IV. A půvabná Žofie kolem něj rozhodně neprojde bez povšimnutí...

 Takhle se mořívám nad textem celé dopoledne. Po obědě pomáhám manželce Evě na zahradě, kde se ona vášnivě rýpe v záhonech a přes léto zásobí kuchyni vlastní zeleninou. Já v zahradě raději relaxuji v lehátku, okopávání záhonků je pro mne nutné zlo, ze kterého mne bolí záda. Psaní na venkově má tu výhodu, že mě nikdo neruší, jen občas se ozve mobil. Jsem tu však skoro odřízlý od internetu, takže všechny informace musím mít připravené už z Prahy.

Teď jsem se na pár dní vrátil do pražské garsonky, abych vyřídil schůzky, pracovní kontakty, organizační věci... A také abych doplnil své webové stránky.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode