Klíče ztracené na nepochopitelném místě

21.03.2013 14:13

Zajímavá příhoda pana D. nám připomene dost častý problém, s nímž  se nepochybně setkal každý z nás. Hledáme brýle, ovladače k televizi, tužky, klíče... a nacházíme je na zcela nečekaných místech. Vysvětluje se to podvědomým jednáním, kdy něco mechanicky provádíme, ale naše myšlení se přitom zaobírá něčím jiným - mozek neregistruje, co tělo právě dělalo. Věci hledáme tam, kde obvykle bývají, a vyvede nás z míry, když jsou najednou někde docela jinde, kam jsme je nevědomky položili. Někdy je ale opravdu zvláštní, když věc najdeme na místě, kde jsme zaručeně nebyli. Dřív se to připisovalo hravosti nezbedných skřítků. Ale možná existují nějaká prázdná oka v čase a prostoru... Dejme slovo mému čtenáři:

 Vlastním malou parcelu v zahrádkářské kolonii. Postavil jsem zde zděnou zahradní chatku a stále se snažím nějaké maličkosti vylepšit, aby se mě a rodině ve dnech volna na zahradě dobře relaxovalo.

            Jednoho začínajícího jara jsem se rozhodl, že provedu malou stavební úpravu. Ve stavebninách jsem nakoupil nějaký materiál a přivezl ho na zahradu. Vzhledem k tomu, že do kolonie není možné zajet autem, zaparkoval jsem svoje vozidlo na okraji silnice před vchodem na parcely. Vchod sestává z uzamykatelné branky v drátěném oplocení celé zahrádkářské kolonie. Otevřel jsem branku a šel pro kolečko, abych mohl materiál odvést k chatce. Chatku i malý přístavek s nářadím jsem odemknul a svazek klíčů jsem uložil do kapsy

montérek. Materiál jsem odvezl do chatky a chystal jsem se k odjezdu. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že kapsa montérek je prázdná. Kapsa byla v naprostém pořádku, nebyla děravá. Začal jsem svazek klíčů usilovně hledat. Na svazku byly mimo jiné i klíče od domu a bytu. V zámcích dveří chatky, přístavku ani ve vchodové brance nebyly.  Prošel jsem několikrát trasu od auta k chatce - cca 60 m. Travnatý chodník byl po zimě slehnutý, klíče by se nedaly přehlédnout. Prohledal jsem důkladně vnitřek automobilu i jeho nejbližší okolí. Marně. Zavrhl jsem také alternativu, že jsem klíče nějakým způsobem vytrousil a nějaká osoba je našla a odnesla. Vzhledem k tomu, že bylo dopoledne všedního pracovního dne, v kolonii jsem nikoho neviděl. Keře a stromy byly ještě bez listí a všechny parcely se daly bez problémů přehlédnout. Jakýkoliv pohyb osob bych jistě ihned zaregistroval. Prostě hledal jsem klíče na všech možných i nemožných místech. Bez úspěchu.  Zabezpečil jsem provizorně chatku a šel k autu. Mezi oplocením kolonie a silnicí je asi 8m široký pruh osázený keři a břízkami. Najednou jsem asi 4 m od chodníku k brance zahlédl u břízy na zemi na listí nějaký záblesk. Ležel tam můj svazek klíčů. Spadl mi velký kámen ze srdce.

     Ovšem, jak se svazek klíčů dostal v době cca 30 minut mého pobytu na zahradě z kapsy mých montérek na místo, kam jsem vůbec nevkročil, je a asi zůstane navždy záhadou.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode