Kříž na hladině jezírka

14.09.2011 08:54

Zdravím. Jen tak pro zajímavost Vám posílám foto skalnatého jezírka uprostřed polí nedaleko Chraštic u Příbrami, kde jsem před rokem nocoval na své cestě na kole z Prahy do Šumavského pohraničí.

Tehdy jsem za tmy dorazil na benzínku u Chraštic a přemýšlel, kde budu nocovat. Na benzínce jsem zrovna nakupoval pár drobností, a mezitím tam dorazil jakýsi cizozemec ruské národnosti s tak zlovolně vyhlížejícím obličejem, jaký jsem ještě nikdy neviděl. Celý obchůdek náhle v nejistotě zmlkl a sám jsem od něho trochu poodstoupil stranou a vyčkával, co se bude dít dál. Očekával jsem spíše něco jako přepadení benzínky nežli obyčejný nákup. Nic zlého se ale nekonalo, cizozemec si stroze nakoupil a odešel. Místní prodavačka pak prozradila, že se tam nedávno přistěhoval a že z něho také nemají zrovna moc dobrý pocit. Když jsem opouštěl benzínku, uvažoval jsem, kam se na noc i se svým malým stanem schovám, abych nebyl moc na očích a nepřilákal tak pozornost tohoto už na první pohled velmi nepříjemného individua. Tak nějak automaticky mně to táhlo do středu vesničky ke starému kostelíku a vzhledem k tomu, že ke své případné obraně jsem neměl vůbec žádné prostředky, spoléhal jsem alespoň na Boží ochranu. Nic jiného mi ani nezbývalo a uprostřed noci a navíc uzavřen ve svém stanu na mně doléhala tísnivá vnitřní bezbrannost. Plně jsem se tedy položil do tohoto jediného, co mi zbývalo, a pokračoval od kostelíka dál v hledání skrytého nocležiště.

 Za vesničkou se na nedalekém kopci v měsíčním světle rýsoval nevelký lesní remízek, který by mi mohl poskytnout dobrý úkryt. Když jsem k němu dorazil, byl jsem jako očarován. Remízový ostrůvek ukrýval malé skalnaté jezírko uprostřed polí a v měsíčním světle působil jako by byl vystřižený z pohádky. Prostě neuvěřitelná přírodní idylka. Mohl jsem zde nikým nespatřen nocovat a ještě se dobře vykoupat. Vnitřní nejistotu vystřídal klid a jistota bezpečí. Ráno jsem se sbalil, umyl se, poděkoval Bohu za ochranu, jezírko si vyfotografoval a pak pokračoval na své cestě dál.

Doma, když jsem si prohlížel pořízené fotografie, jsem se nestačil divit:Na fotografii Chraštického jezírka se na hladině vody zračil oblačný Kristův kříž. Podotýkám, že když jsem jezírko fotil, byla obloha čistá - prostě byla jako vymetená, což je na fotografii dobře vidět. Navíc jsem na hladině při fotografování vůbec nic zvláštního nespatřil, to teprve až doma Dobře vím, co pro mě tento kříž znamenal a mohu říct, že byl pro mne překvapením a zároveň i nebyl .
Tak to je vše.
S pozdravem - Erik

Děkuji za váš vskutku mystický zážitek. Ano, to jsou ona tajemná znamení, která provázejí naše životy a záleží jen na naší vnímavosti, jestli si jich opravdu povšimneme. Někdy se sice dají racionálně vysvětlit, ale přesto toto vysvětlení nijak neobjasní, proč se objevila v určité chvíli na určitém místě.
 Vzpomínám třeba, jak jsem před pár lety v den dušiček pozoroval fascinující varovné bílé kříže na modré obloze, jejichž původcem byla zcela jednoznačně stopa páry za prolétávajícími letadly - a přesto, proč právě v oné chvíli tolik letadel překřížilo své dráhy? Dívali jsme se na ně s manželkou, která právě dokouřila svou poslední cigaretu - půl hodiny nato zkolabovala s mozkovou příhodou a jen s velkým štěstím přežila.

Otomar Dvořák

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode