Zlověstná černá bytost

15.05.2011 12:51

Čtenář Pavel mi napsal o svém znepokojivém, děsivém zážitku:

Na tyto stránky již nějaký čas chodím, a všiml jsem si, že víte hodně věcí o všelijakých zvláštních bytostech. Proto bych se vás rád zeptal, zda jste neslyšel, nebo něco nevíte o bytosti zhruba 2 m vysoké, avšak útlé postavy. Spatřil jsem ji v jednom starém a bohatě podsklepeném domě, postaveném v roce 1870, se sklepy, mezi kterými je jeden, co tu stál již v roce 1728.

 Mé setkání s tou bytosti probíhalo tak, že jsem časně ráno vstoupil do toho domu, bylo šero, ale bylo relativně dobře vidět. Když jsem tedy vstoupil, viděl jsem ve dveřích černou, asi 2 m vysokou postavu. Zůstal jsem udiveně stát a koukal na ni (dům měl být prázdný, a také zamčený nepochybně byl, protože jsem při vstupu odemykal) a nejspíše i ona na mně. Asi po 5 ti sekundách se nepřirozeně až strojově přesunula do místnosti, v jejíchž dveřích předtím stála. Po dalších zhruba 7-15 sekundách jsem si dodal odvahy a do té místnosti jsem vstoupil také. K mému překvapení už tam žádná bytost nebyla, ačkoliv z místnosti nevedl žádný další východ, kromě okna, které ale bylo zavřené a zasklené. Poté, co jsem zjistil, že tam bytost již není, jsem se jakoby v omámení či polospánku odbloumal k autu, sedl jsem si na místo řidiče, ale po chvíli hypnotizování volantu očima jsem usnul. Probral jsem se za 2 hodiny (což nechápu, jelikož jsem byl notně vyděšený).

 Od chvíle mého setkání s tou bytostí mám panický strach ze tmy, dokonce až takový, že se bojím otevřít dveře, když vím, že je na jejich druhé straně tma, nebo jet v noci autem. Nevíte, co to mohlo být za tvora? A pokud ano, proč ve mně vyvolává takovou hrůzu ze tmy? Pokud víte, co by to mohlo být, tak my to prosím napište. Předem děkuji.

 

Jaké vysvětlení se nabízí? Jde nepochybně o postavu, známou z mýtů mnoha národů. Má různá jména v různých jazycích, ale nejčastěji je nazývána „Strážce prahu“. S podobným stínem, podobajícím se vysoké a hubené lidské postavě, se setkal redaktor Stanislav Motl, když trávil slunovratovou noc v tajemném jihlavském podzemí. Dosud není jisto, jestli jde o skutečnou „bytost“, nebo spíše vnitřní vizi, vytvořenou v lidském mozku pod vlivem určitého naladění, ponuré atmosféry a mimořádné koncentrace zemských energií. Z vlastní zkušenosti vím, že pohyb stínu v pološeru bývá velmi matoucí; ze stejného rodu může být i postava „černého muže“, která se zjevovala některým lidem na silnici v branišovském lese u Českých Budějovic. Někdy může jít skutečně o stín stromu nebo člověka, pohybující se ve světle odraženém od klenby sklepení, vodní hladiny či nízkých mračen. Lom světla vytváří za specifických podmínek zvláštní efekty a vrhne stín i tam, kam by podle běžné logiky nemohl dopadat.

 Každopádně, i když lze nalézt určité fyzikální vysvětlení, jde o mocnou duchovní sílu, která člověka na dlouhou dobu psychicky poznamená. Jde vlastně o přechod do jiné dimenze bytí a „strážce“ má nezasvěcence odradit, aby nepokračoval dál, protože by to pro něj mohlo být nebezpečné. Šamani tento jev znají a přes práh do „světa duchů“ projdou jen tehdy, když ovládají potřebná zaklínadla a magická znamení. Nahlédnutí do „jiného světa“ by totiž nepřipraveného člověka mohlo přivést k šílenství. Důkazem o tom, že jste se v onom sklepě dostal do silné energetické zóny, která vás doslova vysála jako nějaký upír, je vaše následné omámení a vyčerpání, z něhož se váš organismus vzpamatoval pouze spánkem, který si sám vynutil k obnově svých normálních funkcí. Je to podobné, jako když musíme restartovat počítač, jehož program „zamrzl“.

 Nemusíte se proto bát tmy, ale patrně bych vám nedoporučoval vracet se do onoho sklepa, a hlavně tam nechodit sám.  

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode