Beseda na Smíchově byla velmi úspěšná

16.10.2009 13:47

Navzdory příšernému počasí (a možná právě kvůli němu) se v klubovně městské knihovny v Praze na Smíchově sešlo přes dvacet lidí. Dá se říct, že tu byly zastoupeny všechny věkové kategorie. Pracovník knihovny Mlíla Linc přichystal výstavku mých knížek a pěkné, barevné plakátky. U vypůjčního pultu byla již čtrnáct dní předem čtenářům k dispozici speciální nabídka mých knížek k zapůjčení.

 Zrovna jako naschvál jsem se ve čtvrtek odpoledne necítil moc dobře. Jako bych nastydl, škrábalo mě v krku. Ale začal jsem hovořit - a rázem ze mne všechno spadlo! Povzbudivě vstřícná energie posluchačů mě prostě vyléčila. Moje vyprávění o tajemných místech, přírodních a historických záhadách, ale také o povídkách a románech, zřejmě zaujalo. V následné diskuzi mě doplnil jeden bývalý tramp, jenž uvedl další postřehy o setkáních s tajemným přízrakem lomů českého krasu Hagenem. Řešili jsme problém "hvízdajícího hada" , i nedávno objasněnou záhadu "karlštejnského trilobita". Mladá generace se vyptávala na původní podobu Prokopského údolí, řeč pak přišla na další skalní svatyně v Čechách, zejména Sv. Jan pod Skalou...

A možná by se povídalo ještě dlouho, kdyby nás nepřerušilo hlášení "knihovního rozhlasu", oznamující, že za deset minut se knihovna zavírá. Někteří čtenáři si přinesli z domova knížky k podpisu, potěšil mě starý pán, jenž si pochvaloval moje pohádkové fantasy KOUZELNÝ MEČ ABADDON. Nebo čtenář, který měl moji první "oficiálně vydanou" knihu TAJEMNÁ TVÁŘ KRAJINY (prý ji koupil v Berouně hned onoho roku 2000, ale nikdy se nedostal ke mně, abych mu ji mohl podepsat). Objevili se tu i vyslanci Renčínova spolku (sekty) Labyrint. Prodal jsem jeden výtisk VZPOURY MRTVÝCH, byl jsem vyfotografován pro propagační oddělení knihoven.

 Také jsem na závěr besedy posluchače naladil vyprávěním o královně Žofii, o tom, jak povrchně je chápána autory většiny historických příběhů a jak se na ni pokouším nahlížet zcela nově a z nečekaného úhlu. Mohou se o tom přesvědčit v historickém románu PAST NA KRÁLOVNU, který má vyjít 20. října. Možná, že právě ve Smíchovské knihovně by mohlo dojít k slavnostnímu křtu téhle knížky. No, uvidíme, jak se ten nápad chytne...

Zajímavou sérii fotografií, pořízenou během besedy propagační pracovnicí městské knihovny (je to skoro jako rozfázovaný film mých typických gest!), ale také pohled na mé zaujaté posluchače si můžete prohlédnout ZDE.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode