ZÁSTUP PŘÍZRAKŮ

21.01.2020 12:06

Čtenář Jan D. mi poslal velmi zajímavý zážitek:  

 

Tento příběh pojednává o situaci, ve které se ocitnul můj kolega v zaměstnání společně se mnou. Stal se jedné horké červencové noci na našem společném pracovišti na okraji Prahy. Byli jsme s kolegou na 12 hodinové noční směně, kterou jsme nastoupili v 19,00 hod. Při předávání služby od denní směny, jsme provedli všechny předepsané úkony, včetně důkladného vyzkoušení elektronického zabezpečovacího systému (EZS), kterým byl střežený objekt (četně kamerového systému) vybaven. Vše bylo v naprostém pořádku. Naše stanoviště byla klasická plechová buňka o dvou místnostech. V jedné bylo instalováno veškeré technické vybavení (PC, monitor kamerového systému a řídící jednotka EZS). V druhé místnosti byla šatna pro zaměstnance ostrahy. Byla umístěna v rohu objektu u vstupní a vjezdové brány. Celý střežený objekt se nacházel v blízkosti jednoho pražského sídliště, ale v přírodě mimo panelákovou zástavbu. Byl kompletně oplocen a střežen.

 

  V inkriminovanou noc naší služby (ze soboty na neděli), kdy v objektu již nebyli žádní zaměstnanci, jsem odešel kolem 23,00 hod. do šatny, kde jsem hodlal v křesle chvíli odpočívat.

Službu v první místnosti měl kolega. Asi 15 min. po půlnoci za mnou kolega přiběhl s tím, že se z venkovní strany oplocení kolem objektu pohybuje skupina divných osob v počtu 6-8. Okamžitě jsem si vzal akumulátorovou svítilnu a běžel jsem vše prověřit. Podle rychlého sdělení kolegy jsem zkontroloval všechna možná místa, kde by se tyto osoby mohly nacházet. Pohyboval jsem se vně objektu. Vzhledem k tomu, že se vše odehrálo během cca 5 min., musel bych tak početnou skupinu osob objevit. Nestalo se tak. Všude kolem byl klid horké červencové noci s měsícem v úplňku.

Vrátil jsem se zpět do objektu a okamžitě zkontroloval neporušenost oplocení. Vše bylo v naprostém pořádku. Při mém pohybu po objektu se postupně rozsvěcovaly halogenové lampy na oplocení, jejichž čidla reagovaly na jakýkoliv pohyb. Můj pohyb po objektu byl spolehlivě monitorován kamerovým systémem. Po této stránce bylo vše v pořádku. Toto vše jsem považoval za nutné předeslat k zážitku mého kolegy.   

 

    Zážitek mého kolegy:

 

  Kolega pracoval u PC a po půlnoci začal zpracovávat předepsanou uzávěrku předchozího dne.

Měl otevřené okno směrem do objektu a najednou zpozoroval vně oplocení v měsíčním svitu ve vzdálenosti cca 25 m nějaký pohyb. Uvědomil si, že se tam pohybuje zástup nějakých osob v různém tmavém a světlém oblečení. Podrobnosti nemohl ve tmě rozeznat. Zástup těchto osob se postupně přesunul kolem rohu objektu a zamířil k vjezdové bráně a tedy i k obytné buňce. Při míjení vjezdové brány, cca 6 m od kolegy si tento všimnul, že se jedná o skupinu mužů a žen. Blesklo mu hlavou, že si tato skupina chtěla asi zkrátit cestu do sídliště na autobusovou zastávku MHD. S údivem sledoval jejich oblečení. Muži měli na sobě tmavé obleky a na hlavách vysoké klobouky - "cylindry". Ženy byly oděny do dlouhých světlých šatů až ke kotníkům a na hlavách měly široké klobouky s výraznými ozdobami - móda konce 19. století. Zástup se pohyboval v naprosté tichosti. Kolegovi ihned napadlo, že se jedná o nějakou společnost vracející se z párty spojené z grilování a s tímto předepsaným úborem. Vše bylo tak bizardní, že přiběhl ke mě do vedlejší místnosti s tím, abych tuto raritu také viděl. Jak jsem již výše uvedl, vzal jsem akumulátorovou svítilnu a šel se po těchto osobách podívat. Nikoho jsem však nenašel.

 

  Potom dostaly věci jiný spád. Kolega si při mé následné kontrole objektu uvědomil, že tyto osoby svým pohybem nevyvolaly u funkčního systému EZS žádnou odezvu. EZS ani kamerový systém pohyb a přítomnost těchto podivných osob nezaznamenaly. Navíc, v místech, kde kolega zjistil pohyb těchto osob, nebyl možný žádný pohyb osob. Z jedné strany bylo EZS střežené oplocení a z druhé strany velmi příkrá stráň porostlá hustými šípkovými keři, jejichž trnité šlahouny zasahovaly až k oplocení.

 

        Jediné možné a logické vysvětlení: Zástup  přízraků.

 

 

 

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode