Komentáře a kritické názory čtenářů na mé knihy

04.12.2012 18:20

Přebírám některé zajímavé čtenářské postřehy z Databáze knih (zatím bez komentáře :-):

Komentáře knihy Skrytá česká historie:

  eraserhead: K téhle knize se dá přistoupit různými způsoby. Buď tomu, co je v ní psáno uvěříte, čtení si užijete, uspokojí vás a obohatí. Nebo tomu nevěříte a celou četbu se budete usmívat a nevěřícně kroutit hlavou, co to ti autoři píšou za bláboly. Anebo tomu věřit nebudete, ale četbu si i tak užijete. Sžil jsem se nějak s třetí variantou, protože již po pár stránkách jsem se rozhodl k tomu přistoupit jako k tomu nejmonumentálnější české fantasy hororové sáze plné mnohých kouzel a postav. Minimálně první díl a část druhého je v tomto ohledu velmi záživné a poutavé čtení. Třetí část už je trošku slabší. Ano, jsem v podstatě materialisticky založený člověk, nechci říci, že v podobné věci nevěřím, spíše pochybuji (a mezi nevěřím, a pochybuji, dělám docela rozdíl), respektive vůbec se o ně nestarám. Nedá mi to však a zmíním, že často se autoři podle mě uchylují k praxi - přání otcem myšlenky a z kdejaké náhody dělají bůhví co. V rané historii to jde, nabývá to právě podoby chytlavého fantasy hororového příběhu, v nedaleké historii je však tento přístup až do oči bijící. Vypadá to asi takhle: Pracuji ve vedlejší obci, část té obce, v níž pracuji, se jmenuje Český Heršlák. Včera, když jsem jel na noční, jsem náhodně hrábl do svých CDr s mp3, jedno bez přemýšlení vytáhl a v autě, když jsem ho pustil, ke své radosti zjistil, že je na něm má oblíbená německá electronic body music kapela jménem Herzschlag. Takže jsem cestou do Českého Heršláku a při příjezdu do něj (a ještě upozorňuji, že ta obec leží v Sudetech), poslouchal německou kapelu Herzschlag. Náhoda? Jenom náhoda? Autoři knihy by o tom nepochybně napsali celou jednu několikastránkovou kapitolu. Já to však považuji jen za logickou náhodu - pracuji v té obci 15 let, hudbu v autě poslouchám pravidelně a vybírám si ji celkem automaticky setrvačně - c je na řadě, to beru a poslouchám. A Herzschlag jsou jednak má oblíbená kapela hrající druhak můj asi nejoblíbenější žánr, který poslouchám hodně a často. Takže je jen logické, že k tomuto souběhu náhod jednou dojít muselo. A to již opomíjím fakt, že cestou do práce určitě míjím několik křížů u cesty a pravděpodobně nějaká historická místa. Na tomhle se podle mě zakládá tak minimálně půlka knihy. Na druhou stranu musím velmi ocenit, že je kniha napsaná poutavým a strhujícím stylem. Nemusíte tomu věřit, nemusíte o tom dokonce ani přemýšlet a přesto se to čte hodně dobře a těch skoro 700 stran jsem přečetl docela rychle. Faktem taky je, že jsem se i přes svůj skeptický přístup z knihy dozvěděl dost zajímavých informací, hlavně o různých osobnostech (Mácha není tím, čím se zdá být). Takže i přesto, že teorii autorů nesdílím a hlavně nechápu nějaký její smysl, respektive vývody a důvod, proč by mě to mělo zajímat (jsem jen obyčejný člověk, jehož se jejich teorie vlastně prakticky nijak netýká - podle toho, co píšou, kniha je hrozně fajn a stojí za přečtení. Bavila mě. Poučila. Chytla. A to se nepovede každé. (01.12.2012)

 Komentáře knihy Fantastické záhady:

Swatulkaa  Úžasná knížka plná záhad z kterých přehází mráz po zádech. Vše se točí okolo ČR. Vřele doporučuji milovníkům záhad. Autor záhady rozebírá z různých úhlů dopodrobna a přirovnává je. Oceňuji i spoustu obrázků.

Komentáře knihy Utajené dějiny Čech I.:

Dandulka  Po přečtení téhle knihy jsem jen koukala s pusou dokořán- Je to vůbec možné?????? Doporučuji. (23.09.2012)

Froola Zajímavá kniha, zajímavé věci, nedá se číst najednou a naráz. Čtu ji podruhé (22.07.2012)

paloma  Jedna z nejlepších knih na toto téma, kniha mě tak zaujala, že jí s mrazením v zádech čtu už potřetí. (23.04.2012)

Komentáře knihy Vzpoura mrtvých:

bikerbm Úvodní povídka Příšerný jezdec,odehrávající se v současnosti v zapomenutém motorestu na americké dálnici,kde se zjevuje legendární přízrak a titulní povídka Vzpoura mrtvých odehrávající se v blízké katastrofické budoucnosti v jihomoravské vesničce Kostelec,kde po výbuchu jaderné elektrárny bují zvláštní forma života a dvojice vědců vyslaná na průzkum se stane zajatci v labyrintu hrobek.Uvedené dvě povídky se mě jeví naprosto průměrné,někdy až nudné.Naopak v příběhu Mrtvý luh,kde se vracíme do roku 1946 na šumavská rašeliniště,po nichž bloudí Krvavý pastýř Hans a zjevují se jiné přízraky šumavského bestiáře je velmi čtivá a napínavá,čte se jedním dechem.

 

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode