PŘEKVAPENÍ PRO AUTORA - PŘÍJEMNÉ ČI NEPŘÍJEMNÉ?

28.12.2008 20:10

Že se občas na nějakém webu objeví můj článek nebo dokonce celá povídka, to beru celkem jako fakt, který by mě vlastně měl těšit, protože to znamená, že čtenáři se zajímají o mé texty. Vlastně je to svým způsobem reklama. Když jsem však objevil několik celých, stránku po stránce pečlivě naskenovaných knih, to mě dost zaskočilo. Pravda, jde o knížky z takzvané "malé kapesní série tajemství", která vycházela v Berouně v nakladatelství U radnice (Vilém Kropp) už skoro před deseti lety. Pro zájemce je dnes tato edice obtížně dostupná, některé z téhle čtveřice knížek (Tajemná tvář krajiny, Tajemné stopy minulosti,Tajemné stíny lesů, Tajemné příběhy z hradů) lze zapůjčit v městských a místních knihovnách.

 Jakýsi pan Pláteník z Kladna nabízí mé knížky ke stažení zdarma na svém webu. Ani já, ani původní vydavatel, jsme o tom až do této chvíle neměli sebemenší tušení!! Musel jsem se zaregistrovat, abych mu mohl odpovědět; připadá mi to přinejmenším nezdvořilé při takovém rozsahu volně šířeného textu. Ale na druhou stranu je to služba pro ty, kdo by si knihu rádi přečetli a nemají jinou možnost se k ní dostat. Takže si ji klidně také stáhněte, pokud jste ji ještě nečetli. Stačí kliknout na podtržené jméno a objeví se vám načítání knihy "Tajemné stíny lesů". Nevím, jestli se mám na pana Pláteníka zlobit nebo mu děkovat. Propaguje sice má díla; ale uchuzuje mne o možnost výdělku v případě, že by nějaký nakladatel chtěl zmíněné knížky znovu vydat. Ostatně s podobnými, ale mnohem rozsáhlejšími problémy, se v éře internetu potýkají autoři a interpreti populární hudby.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode