Děsivý úkaz (síla ze záhrobí?)

25.03.2013 19:56

Uvádím příběh čtenáře, který nechce být jmenován. Říkejme mu třeba J.K. Je to vskutku pozoruhodný zážitek a vysvětlení není zcela jednoznačné. Posuďte sami:

OBYČEJNÝ PŘÍBĚH ?

   Tento příběh se mi osobně stal před více jak 40 lety. Pracoval jsem tehdy v jednom malém státním podniku v Severních Čechách. Montovaly se zde díly k NC obráběcím strojům. Hala kde jsem pracoval byla rozdělena na několik provozů  - místností různé velikosti. Tyto místnosti však byly navzájem průchozí, byly odděleny pouze dvoukřídlými dveřmi. Jednalo se o montážní a technologická pracoviště, sklady materiálu, šatny ap.

    Při svém působení u tohoto podniku jsem se časem blíže seznámil se zaměstnancem, který byl o několik roků starší, a o němž se všeobecně říkalo, že je to nějaký "potrhlý pánbičkář".  Já, jako naprostý ateista jsem zpočátku neviděl žádný důvod, abych se s ním blíže seznámil, nebo dokonce sblížil. Byli jsme prostě kolegové.  Podnik měl jeden malý provoz, který byl velmi energeticky náročný. Na maximum pracoval pouze v noci, kdy ostatní pracoviště, včetně administrativní budovy, energetický odběr nezatěžovala. Na noční směny v tomto provozu se dobrovolně hlásili v případě potřeby mnozí zaměstnanci z důvodu nočních příplatků. K obsluze zařízení byly potřeba vždy 2 osoby na směnu. A právě při těchto nočních směnách jsem se s tímto člověkem několikrát náhodně setkal. Jak už to bývá, bavili jsme se při práci o všech možných věcech. Došlo i na témata náboženství, nevysvětlitelných jevů, na filozofické otázky života a smrti, spiritismus ap. V těchto věcech došlo mezi námi k určitému názorovému sblížení. Dozvěděl jsem se o něho časem, že ignoruje světová náboženství, má jinou životní filozofii. Aktivně se zabývá mystikou.  A zde začíná můj příběh.

   Na jednom montážním pracovišti se jedné mladé ženě stala osobní tragédie. Několik týdnů po svatbě zemřel její manžel při automobilové nehodě. Po krátké jsem se opět setkal na noční směně s tímto svým kolegou. Byli jsme v objektu, kromě závodní stráže, sami. Bylo již něco po půlnoci a my jsme se mimo jiné začali bavit i o výše uvedené nešťastné události. Rozebírali jsme v této souvislosti také záležitosti týkající se osudovosti lidského života a o posmrtném  životě.

 Kolega se mne zeptal, zda mi může něco ukázat. Po mém souhlasu se na delší dobu - cca 5 minut odmlčel a zamyslel (tak jsem tento jeho stav vnímal).  Náhle se ve vedlejší místnosti ozval silný skřípavý zvuk, jako když se pohybuje plechová bedna po cihlové podlaze. Pomyslel jsem si, že se jedná o strážného na kontrole uzavření oken, vypnutí elektrických spotřebičů a osvětlení. Vešel jsem do této místnosti, rozsvítil jsem zářivky, ale nikdo zde nebyl. Všechny věci byly na svém místě. Všude byl klid. Po malé chvíli jsem z další místnosti uslyšel nějaké silné zvuky. Vešel jsem do této místnosti a rozsvítil.

 To, čeho jsem byl svědkem do smrti nezapomenu. Pracovní stůl, který púvodně patřil nešťastné mladé ženě, se celý chvěl, ozývalo se z něho silné praskání a bouchání. Stůl vyskakoval několik centimetrů od podlahy a lomcoval dalšími dvěma stoly, se kterými byl mechanicky spojen. Těch několik desítek vteřin, kdy jsem tento jev sledoval za plného a jasného vědomí, bylo pro mne pocitem naprosté živočišné hrůzy. Asi z pudu sebezáchovy jsem z místnosti utekl. Hluk postupně ustal. Později jsme tuto věc s kolegou rozebírali. Ubezpečil jsem ho, že ač jsem se o takových projevech "neznáma" dočetl zatím pouze v knihách, něco podobného bych si v budoucnu s ohledem na svoje duševní zdraví raději odpustil.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode